In 2015 zullen keywords 'uit de mode' raken en gaat vindbaarheid volgens Marcus Tober meer om ''concepten, semantiek en het creëren van unieke content.''
In 2015 gaat content belangrijker worden. Eigenlijk konden bedrijven al niet meer zonder, maar nu wordt het belangrijk om meer tijd en aandacht aan contentmarketing te besteden.
In 2015 gaat content belangrijker worden. Eigenlijk konden bedrijven al niet meer zonder, maar nu wordt het belangrijk om meer tijd en aandacht aan contentmarketing te besteden.
Door de vele content dat dagelijks op
social media gedeeld wordt, en nog elk jaar toeneemt, wordt het moeilijker om met
jouw content op te vallen. Facebook gaat bijvoorbeeld alleen nog posts laten
zien in de newsfeeds die ‘useful’ zijn, aldus Facebook eigen Mark Zuckerberg (MediaWeb, 2014):
‘’If businesses share content that is useful, it will be shown on Facebook News Feed.’’
‘’If businesses share content that is useful, it will be shown on Facebook News Feed.’’
Content dat ook maar iets weg heeft
van reclame maken, zal door Facebook worden verwijderd.
Voorheen ging het delen van content
voornamelijk over kwantiteit: dus hoeveel content een bedrijf, merk of persoon
deelde. Nu gaat het om de inhoud van de content, ofwel de kwaliteit. En daar
moet veel tijd in gestoken worden, vinden ook de mensen van Frankwatching. Want: zonder waardevolle content zul je niet
veel bereiken. Dus liever iets minder content, waar veel tijd in is gestoken,
dan meer content waar de consument of klant eigenlijk niks aan heeft.
Om die waardevolle content te creëren, moeten marketeers en
communicatieafdelingen eigenlijk gaan denken als journalisten. Ook is het
raadzaam, indien men niet gespecialiseerd is in content marketing, om te
investeren in professionals die kunnen helpen bij het creëren van waardevolle
content.
Hoe denk jij dat je het beste waardevolle content kan creëren?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten